חיפוש

התחום של הדפסת חולצות עם תמונות וטקסטים אישיים ממשיכה להיות כלי יעיל בשיווק ופרסום עסקים. כאחד ממוצרי המיתוג המוצלחים ביותר חשוב לבחור בשיטה הנכונה להטבעת הלוגו או הכיתוב של חברתכם על גבי החולצות. לרוב השיקול מתמקד בשתי שיטות מוצלחות מאד – הדפסת משי על חולצות לעומת רקמה על חולצות. השאלה המתבקשת היא מה עדיף – הדפסה משי או רקמה על חולצות?

ההדפסה בטכניקת הדפסת משי היא תהליך מסורתי ועממי להדפסת תמונות וטקסטים על בדים. התהליך משתמש במכונת הדפסה מיוחדת שמשתמשת במסך משי כדי להדפיס על הבד. התוצאה היא חולצה עם תמונה או טקסט עמידים לכביסה ולשטיפה. ההדפסה במשי מתאימה להדפסת עיצובים מורכבים ומסובכים יותר עם פרטים קטנים ומסובכים.

בניגוד לכך, רקמה ממוחשבת היא טכניקה יותר מתקדמת שמשתמשת במכונת רקמה ממוחשבת להפקת עיצובים על בדים. התוצאה היא חולצה עם תמונה או טקסט עמידים גם כן לכביסה ולשטיפה. רקמה ממוחשבת מתאימה ליצירת עיצובים צבעוניים מגוונים בכל גודל ועל מגוון סוגי בד.

הבנת ההבדלים בין הדפסת משי לרקמה

הדפסת משי ורקמה הם שתי טכניקות שונות ליצירת עיצובים על חולצות ומוצרי קידום מכירות אחרים. לפני שמתחילים לעצב חולצה או מוצר אחר, חשוב להבין את ההבדלים בין שתי הטכניקות כדי לבחור את האפשרות הטובה ביותר עבור המוצר.

נשווה בין שתי השיטות בעזרת הטבלה הבאה שתעבור על 5 שלבי תהליך ההדפסה על גבי חולצות עד לשלב הסיום בו יוצאת חולצה מושלמת ומוכנה למשלוח ללקוח.

שלב בתהליךהדפסת רקמההדפסת משי (מסך)
יצירת עיצוביצירת עיצוב ממוחשב שעובר אישור של הלקוח והעברת הקובץ למכונת הרקמהאישור עיצוב מול הלקוח והדפסה שלו על גבי דף שקוף ייחודי
הכנות הכרחיות טרום ההדפסהקיבוע החולצה למקומה כך שלא תזוז בזמן ביצוע הרקה על גבי הבדציפוי מסך המשי בתחליב רגיש לאור
יישוםהמכונה רוקמת את העיצוב על הבד, על ידי תפירה אוטומטית של העיצובצריבה של העיצוב על מסך המשי, ושטופה כדי לחשוף את העיצוב
ביצוע ההדפסהמריחה של דיו בצבע המתאים לעיצוב המבוקש תוך שימוש במגב ייעודי לתהליך
סיוםגזירה של חוטים עודפים והסרה של החולצה ממתקן הקיבוע – בדרך כלל חישוקייבוש בדיו על ידי חימום או בעזרת אוורור האזור שהודפס לכדי קבלת הדפס יבש ועמיד

יתרונות וחסרונות

גם כאן חשוב להבין את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהשיטות, ובכדי להבין את בצורה יעילה ומהירה יצרנו טבלת השוואה בין השיטות כך שתוכלו מהר מאד להבין איזו שיטה מתאימה לכן.

פקטוריתרונות הדפסת רקמהחסרונות הדפסת רקמהיתרונות הדפסת משיחסרונות הדפסת משי
התאמה על פי גודל הזמנותמתאים לכל גודל הזמנה מהקטנה ביותר לגדולה ביותרמתאים להזמנת כמויות גדולותבהזמנות קטנות עלות הכנת הגלופה תעלה את העלות ליחידה לעיתים למחיר לא כדאי
עמידות ההדפסהעמיד לאורך זמן אפילו בכביסה חזקההדפסים עמידים מאד, עמיד למספר מחזורי כביסה מרוביםעמיד פחות משיטות אחרות לאורך זמן ממושך של שנים
עמידות החומריםגמיש למגוון סוגי חומרים של חולצות לא הבחירה הכי טובה ונכונה לבדים סיטטיים ובגדי שצריכים עמידות כנגד חדירת מיםעובד טוב על גבי חומרי עמידים וחזקים כמו כותנה כבדהמגבלות מסויימות בכמה חומרים בגלל שלב החימום בתהליך ייבוש ההדפס
גמישות בעיצוביכול לייצר יצירות אמנות שונות, לרבות עיצובים באיכות נמוכה יותרמוגבל מעט ביצירת פרטים עדינים בעיצוב, ומספר גוונים רחב בעיצוב יחידמצויין לכל רמת תמונה – מהדפס פשוט לתמונה אמיתית באיכות גבוההמתקשה בהצגת פרטים מורכבים ובווריאציות עדינות
עלותמשתנה בהתאם לאיכות הרקמה וגיוון הצבעים הנדרשנחשבת לשיטה מעט יותר יקרה שכן מעניקה איכות על פני שיטות אחרותעלות תועלת מצויינת בעיקר כשמדובר בכמויות גדולות של חולצותכאשר יש צורך במגוון רחב של צבעים עלול להעלות את המחיר
נראותגימור ברמה גבוהה ושילוב צבעים מרהיבהדפס שמרגיש חי ותופס את תשומת הלב
פיטצ׳רים מיוחדיםרקמה ישירה על תפרים, שימוש במספר צבעים באותה עלותאפשרות לבחירת דיו מיוחד – זוהר בחושך, תגובת UV ועוד

השוואה הזו מראה כי בעוד שהדפסת רקמה מציעה אפשרות איכותית ועמידה עם גימור מקצועי, היא עשויה להיות יקרה יותר ופחות מתאימה לעיצובים מפורטים. 

הדפסת מסך, לעומת זאת, אידיאלית עבור הזמנות גדולות עם עיצובים תוססים ומושכים לעין, אך עומדת בפני מגבלות עם סוגי חומרים ופרטים מורכבים.

שיקולים לבחירה של שיטת ההדפסה בין הדפסת משי או רקמה

מגוון סוגי הדפסות על בדים וטקסטיל במיתוגון

כאשר מתכננים להדפיס על חולצה, או הדפסה על כל מוצר שיווקי אחר חשוב לקחת בחשבון כמה שיקולים שונים לפני שמגיעים להחלטה בנוגע לסוג ההדפסה המתאים לצרכי השיווק וקידום העסק שלכן. השיקולים הבאים מספקים נקודות למחשבה לתהליך בחירת הדפסה משי או רקמה על חולצות.

עלות תועלת:

הדפסת מסך: בדרך כלל חסכונית יותר, במיוחד עבור דוגמאות גדולות יותר והזמנות בנפח גבוה. העלות עולה עם מספר הצבעים, שכן כל צבע דורש מסך חדש. הזמנות גדולות יכולות להוזיל מחירים.

רקמה: לעתים קרובות כרוכה בעלויות קבועות שאינן תלויות במספר הצבעים בעיצוב. בעוד שבדרך כלל יקר יותר מהדפסת מסך, רקמה מציעה אפקט עמיד ומקצועי יותר, שיכול להיות חסכוני בטווח הארוך.

עיצוב והתאמה של בדים:

הדפסת מסך: אידיאלי למראה מזדמן, חולצות טריקו ובדים דקים או נמתחים, מכיוון שהוא אינו מושך את החומר כמו תפירה. זה עדיף גם עבור לוגואים גדולים מדי. עם זאת, הוא אינו מתאים לבדים בעלי נפח גבוה כמו פליס.

רקמה: הטוב ביותר עבור מדים איכותיים, חולצות פולו ופריטים אחרים הזקוקים למראה עמיד ומתוחכם. זה עובד היטב על מגוון רחב של בגדים, כולל בדים כבדים יותר ופריטים כמו הלבשה עליונה וכובעים. רקמה פחות מתאימה לבדים עדינים כמו בגדי דרייפיט לספורט או מעילים קלים כנגד רוח.

מראה ושימוש:

הדפסת מסך: מספקת אפשרויות עיצוב רבות יותר וזולה יותר, מה שהופך אותה למתאים לפריטים בעלי אורך חיים מוגבל או אירועים מזדמנים. הוא מציע מגוון של אפשרויות עיצוב, כולל תמונות גדולות ומורכבות.

רקמה: מציעה מראה יוקרתי שמתאים למסגרות מקצועיות. חוטי הקרון המשמשים ברקמה מעניקים ברק משיי ומראה טבעי ומובחר. זה גם רך על העור, וזה חשוב לבגדים הנלבשים לתקופות ממושכות.

לסיכום, הבחירה בין הדפסת מסך לרקמה לחולצות תלויה בגורמים כמו השימוש המיועד בבגד, מורכבות וגודל העיצוב, סוג הבד ושיקולי עלות. הדפסת מסך מתאימה יותר לעיצובים מזדמנים בקנה מידה גדול על בדים חלקים, בעוד שרקמה מועדפת לגימור מקצועי ועמיד יותר בבדים כבדים יותר.

לא משנה איזו שיטה תבחרו מה שבטוח זה שבמיתוגון תקבלו מוצר שיווק פרסום וקד״מ מושלם לחברה שלכן, ככה שבכל אירוע או השקה ללקוחות תוכלו לתת חלוצות מעולות במחירים מצויינים ואיכות ללא תחרות.

אז למה אתם מחכים? צרו קשר איתנו ובואו נייצר יחד את החולצות הבאות שלכם.

דילוג לתוכן